reis naar polen

23 januari 2020 - Warschau, Polen

Dag 1

We gingen naar Polen.We reden met de auto naar de hoofdstad Warschau.                                                                                                                      We kwamen laat aan bij het hotel we aten wat en gingen naar bed.

Dag 2

We werden wakker. We gingen op een hop on hop of bus. In de middag gingen we naar de Joodse getto.                                                                 Het was een privé rondleiding. 'S avonds gingen we eten in het hotel.Het eten was erg lekker.                                                                                      We gingen slapen na een geslaagde eerst dag in Warschau.

Dag 3

We ontbeten in het hotel en gingen toen winkelen in Arkadia tot in de middag. Toen gingen we naar Krakau in hotel Metropolo by Golden Tulip. We aten in restaurant : Kuchnia Polska Gaska. we aten : poolse stoof­scho­tel

Dag 4

We gaan vandaag naar kamp Auschwitz van uit Krakau. Auschwitz was eerst als gevangenis. Het oorspronkelijke kamp voor 10.000 gevangenen groeide uit tot Auswitschz-Birkenau en heel wat subkampen. Daar werden miljoenen mensen naartoe gebracht en ter dood opgeschreven. Toen we terug reden in onze huurauto, voelden wij onszelf droevig. We gingen terug naar het hotel een gingen eten in restaurant : Pod Nosem.We aten: We aten Placki ziemniaczane het is Een dun pannenkoekje met geraspte ui, wortel, pastinaak en andere groenten. Getopt met suiker of een klodder zure room.Daarna gingen we slapen. We gingen terug naar het hotel en gingen slapen.

Dag 5

We gingen terug naar Warschau en gingen naar het hotel. Vandaag gingen we naar Nationaal Park Narwiansk (Bialystok).Polen heeft 23 nationale parken, waaronder het nationaal park Narwiansk. Dit park wordt ook wel de Poolse Amazone genoemd, door de rivieren en veengebieden die er te vinden zijn. Het was een mooi park we gingen terug naar Warschau. We aten en restaurant Polska Rozana. we aten Poolse hotdog. Erg lekker.

Dag 6

Vandaag gaan we naar Joodse graven in Lodz van de tweede wereld oorlog. Het was een heel verdrietig gezicht al die graven. We gingen terug naar Warschau. We gingen 's middags gingen we naar : Wilanówpaleis (Warschau)In Polen zijn veel paleizen te vinden. De meeste zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog verwoest, maar het Wilanówpaleis in Warschau is gespaard gebleven. we gingen naar het hotel. we gingen slapen de laatste dag was bijna ):

Dag 7 helaas naar huis ):

We werden wakker. Ontbijten in het hotel en gingen uitchecken. We liepen naar de auto in een droevige stemming. We reden weg na een geslaagde vakantie in polen.Ik werd nog wagen ziek. En we overnachten in Berlijn. Daar gingen we naar Holocaust-Monument.Het Holocaust-Monument in Berlijn is een monument ter herinnering aan de vermoorde Europese Joden. Het monument is het centrale Duitse Holocaustgedenkdeken, een plaats van herinnering aan en gedenken van de zes miljoen Joodse slachtoffers van de Holocaust.